9 sfaturi pentru o candidatură de succes pe Skype

Vă oferim nouă sfaturi ca să faceți o impresie pozitivă când aveți un interviu online.

Doriți să mergeți să lucrați în străinătate? Atunci, atât pentru agentul de recrutare – care face recrutarea de la distanță –, cât și pentru client este interesant să descopere cu cine au de-a face. E logic, însă și dvs. în calitate de candidat doriți să știți cum arată la față persoana dvs. de contact și să vă faceți o idee mai bună despre job. De aceea, din ce în ce mai multe interviuri de angajare se desfășoară prin intermediul unor programe de conferințe video, ca Skype. Vă oferim nouă sfaturi ca să faceți o impresie pozitivă când aveți un interviu online.

Testați-vă aparatura

Pregătirea adecvată este neprețuită. Nu ne referim doar la conținutul interviului, ci și la testarea aparaturii dvs. Tehnologia este fantastică, dar nu e exclus să apară probleme tehnice. Așadar, asigurați-vă că aveți o conexiune stabilă la internet și verificați-vă dinainte camera web și sunetul (vă recomandăm să folosiți căști). Testați Skype din timp, pentru a ști cum funcționează aplicația și ce funcții puteți folosi în timpul interviului de angajare.

Familiarizați-vă cu imaginea

Nu e niciodată o idee bună să vă prezentați altfel decât cum sunteți în realitate. Însă când vă vedeți pentru prima dată pe ecran, puteți fi surprins. Vedeți cum arătați pe ecran și încercați, ca exercițiu, să răspundeți pentru dvs. la câteva întrebări simple legate de angajare. În felul acesta vă veți simți mai în largul dvs. în acest mediu și nu vă veți mai preocupa atât de mult de tehnologie în timpul interviului. Când vă concentrați pe tehnologie, puteți uita să zâmbiți și să manifestați entuziasmul necesar.

Faceți-vă un cont profesionist

Sunteți pregătit pe deplin, însă v-a scăpat un amănunt: pentru contul dvs. de Skype folosiți un nume amuzant și o adresă de e-mail cam neobișnuită. Evitați situațiile jenante: un nume de utilizator ciudat, ca zidar_123, sau o adresă de e-mail ca dorelbetonistul@hotmail.com nu fac o impresie bună. Eventual creați-vă un al doilea cont și alegeți pur și simplu un nume de utilizator de forma „nume.prenume”: profesionist și clar. E un avantaj și să adăugați o fotografie!

Îmbrăcați-vă îngrijit

Nu vă faceți probleme: nu suntem poliția modei în interviurile de angajare. Totuși, este important să aveți un aspect îngrijit în timpul interviului. Îmbrăcați-vă cum ați face-o dacă ați merge la un interviu offline. Și faceți acest lucru din cap până în picioare: nu se știe niciodată când trebuie să vă ridicați brusc în timpul interviului. E mai bine să nu vă vadă intervievatorul în boxeri. De preferință, nu vă îmbrăcați în culori stridente și nu purtați obiecte de podoabă care să distragă atenția.

Pregătiți locul

Cel mai bine este să faceți interviul de angajare de acasă, nu de la o cafenea sau din sala de ședințe a angajatorului actual. Nu este obligatoriu să arate lună și bec camera dvs., însă luați loc într-un spațiu ordonat, cu un fundal neutru. Încercați să lăsați să pătrundă lumina, însă nu stați prea aproape de fereastră. Va veni prea multă lumină din spatele dvs. Așezați-vă liniștit la aproximativ o lungime de braț față de cameră și poziționați camera la înălțimea ochilor, astfel încât să priviți spre agentul de recrutare.

Evitați distragerea atenției

Sunetul liniștii! Închideți programele de care nu aveți nevoie înainte de a începe interviul de angajare. Nu vreți să se audă din senin notificări de pe Facebook sau să pornească vreun ritm dezlănțuit din lista de pe Spotify. Schimbați-vă și statusul pe Skype în „Nu deranjați”. Și, oricât ne-ar înduioșa astfel de întâmplări, asigurați-vă că nu va intra în cadru bebelușul dvs. și că patrupedul dvs. nu va sări cu un lătrat la dvs. în poală sau pe tastatură.

O fițuică nu strică

Desigur că trebuie să vă pregătiți temeinic pentru interviu: căutați informații despre firmă, gândiți-vă ce veți răspunde la întrebările frecvente etc. Dar chiar nu e grav dacă vă pregătiți o mică fițuică: de exemplu, scrieți-vă o listă – cu cuvinte-cheie sau semne, de exemplu – cu aspecte despre care vreți neapărat să vorbiți sau să întrebați în timpul interviului. Însă studiați bine dinainte și aceste notițe. Arată nenatural să citiți sau să vorbiți ca și cum ați recita.

Păstrați la îndemână documentele utile

Pe lângă o fițuică, se recomandă să aveți și un exemplar printat al CV-ului dvs., al scrisorii de motivație și eventualul portofoliu. În felul acesta, puteți urmări cu ușurință când agentul de recrutare trece în revistă împreună cu dvs. documentele respective. Pe Skype puteți și să distribuiți cu ușurință documente sau să vi le trimiteți unii altora: salvați-le într-un folder pe care să îl puteți găsi cu ușurință. Țineți la îndemână și un carnețel pentru a vă lua notițe.

Prevedeți neprevăzutul

Chiar dacă ați pregătit totul până în cele mai mici detalii, oricând pot totuși să apară probleme. Nu e o tragedie: suntem oameni cu toții, iar tehnologia nu ar mai fi tehnologie dacă nu ar apărea și câte o defecțiune din când în când. Un sfat esențial: păstrați-vă calmul în asemenea momente neplăcute și nu vă descurajați. Este chiar un mod excelent de a-i arăta agentului de recrutare că vă păstrați cumpătul în situații neașteptate și stresante.

Imagine
IDM team

Căutați o provocare profesională? Let’s do this.